törneros

Jag är snart glömd
Och ordningens gång
Rubbades aldrig av min trasiga sång
Ni som höll mig så högt
Nu sviker jag er
När jag söker nånting mer
Nåt jag inte kan se

Det tar emot
Trots att jag vet
Den bästa ikonen var den som smet
Och det bär mig emot
Men vanornas doft
Ska brännas och glömmas
Vid föryngringens kors

Så tryck på snooze, Törneros
Din hundraåriga blues
Se long, somna om nu igen
Säg vad du tror, Törneros
Kan du se himlen från ditt torn
Det blir aldrig så kallt i din säng
Som i hjärtat hos mig

En kort svanesång
Om den gång vi var två
En liten notis som att kärlek är svår
Den är kort men det står
Att vi aldrig ska få
Chansen att lista ut vart skåpet ska stå

Så tryck på snooze, Törneros
Din hundraåriga blues
Se long, somna om nu igen
Säg vad du tror, Törneros
Kan du se himlen från ditt torn
Det blir aldrig så kallt i din säng
Som i hjärtat hos mig

2011-05-10 @ 10:18:13 Summer 2011 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback