Hur långt kan vi gå?

Under förra året slog mode större än någonsin, och fler än någonsin klädde sig trendigt och skrev mer än gärna om det på sina bloggar, fb eller dylikt. Jag har verkligen inte något emot att folk vill klä sig fint och att de gärna skriver om det, jag kan tycka att det är bra ibland - MEN till en viss gräns.

Jag tror att vi, framförallt svenskar, håller på att slå runt i vår vilja att bli modeikoner och trendsättare! Vi börjar bort prioritera saker som faktiskt är mer vesentliga i vår vardag. Läste till exempel idag i dagens DN att den allt ökande näthandeln håller på att skuldsätta många 18-19 åringar! Det är inte en bra ålder att hamna hos kronofogden, inte för att någon ålder är det! Det har börjat bli så viktigt att handla att man inte ens tänker på om man har råd med det. Jag tycker att detta är absurt.

 

Och så vill jag inflika med mitt nya gröna tänk:
Hur miljövänligt är det med tusentals människor som sitter på enorma garderober där knappt hälften används?
2012-01-03 @ 10:22:47 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback