Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Har ni tänk på hur mycket pengar vi spenderar på oss själva för att sedan säga hur lite pengar vi har så att vi inte kan skänka bort några slantar i månaden till barn och vuxna som verkligen behöver några slantar och deras liv hänger på en tunn tråd mellan liv och död? Jag tänker på det skrämmande ofta, och min slutsats blir alltid: Vad gör JAG för att hjälpa dessa människor? Det kan inte räcka med att jag och min grupp åkte ner till Indien och jobbade som volontär-socialarbetare för två månader. Den skillnade vi gjorde i folks liv är självklart betydelsefull. Det viktiga i detta är att vi inte blir bekväma med "vi har faktiskt gjort vår insatts", det tycker jag är tugnt även med att skänka bort 200kr i månaden om man bara ser det så.

På denna punkt måste vi verkligen släppa på vårt svenska tänk om att det är farligt att göra en handling om vi inte får någoting tillbaka utav den. Fast jag tror verkligen att de som får pengarna verkligen skulle vilja ge någonting tillbaka till den som givit denna gåva!

Den här videon rör mig väldigt djup eftersom han pratar om sådant som jag faktiskt sett. Och det jag även lyckligvis också sett är att pengarna som vi skänker faktiskt gör nytta! Nu jobbade jag via Frälsningsarmén eftersom det var de som höll i utbildningen Check-In som jag gick, och de var noga med sina öronmärkta pengar så att de gick dit de skulle och jag får en känsla av att Action Aid är lika seriösa. Om det faktiskt är någon som undrar vad vi gjorde i Indien har vi kvar vår blogg från vår resa och den hittar man här. (http://checkin.webblogg.se/)

Så min fenomenala slutsats, som jag inte är ensam om att ha dragit, är att om vi alla hjälps åt kan vi gör så mycket mer än om vi bara kämpar på en och en!


2012-01-11 @ 15:48:15 Vinter 2012 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback