en heeelt vanlig vecka!

Denna vecka börjar med att jag vaknar upp i Toulouse, en underbar stad i frankrike, bredvid min stora syster (bilder från det kommer väl kanske upp snart på bloggen). Sen var det dags att ta sig till flygplatsen och flyga till Amsterdam där jag åt för att sedan flyga hem till Sverige. Men min resa fortsatte inte hem till arboga nej utan hem till min fin Moa där det blev te och macka och en sovplats.

Och det blev tisdag, bara att skynda iväg till skolan för att ha min första muntliga redovisning denna vecka, denna i tyska. Efter lunchen blev ett det ett intensivt möte fyllt av studentiginformation. Sen blev det bara att ta sig hem för att förbereda morgondagens nästa redovisning som denna gång var i natur.

Onsdagen började med att jag inte kom upp ur sängen, men med ett stor kopp kaffe och en regäl dos viljestyrja fick jag med mig ryggen och kom upp. Sen denna naturredovisning, som gick alldeles lysande som sedan följdes av både hjärgymparmatte och en lektion i boxning. Boxningen passa mig som handen i handsken och jag vill verkligen slå ett slag för det! Men ingen tid för vila för det blev hem sen och träna inför torsdagens redovisningen som nu var min projektredovisning som jag skulle hålla i 15 min inför skolans tvåor. Tränade lite för pappa som gav bra feedback - till exempel att 35 min var kanske lite väl långt. Detta firades med en lugn TV kväll med pappa och de små syskonen.

En nervös jag äntrar scenen på torsdagen och håller mitt föredrag och får underbar respins från vänner och okända vilket var en väldig energiboost. Kvällen spenderades sedan på jobbet.

På den femte dagen var det dags med Engelska nationella och skriva en uppsatts. Bara att slå på den engelska delen av hjärnan. Sen kom Jimmy tillbaka till designen och det blev full fart med lampjobben och arbetsproverna. Kvällen spenderades med familjen tittandes tillsammans på Så Ska Det Låta för att sedan städa mitt rum.

Hoppar in på ett extra pass på jobbet på lördagen  för att på kvällen dra till Västerås med bror min och Strand och Emelie på Rockkarusellen. VIlket blev en väldigt lyckad kväll.

Idag har jag spenderat förmiddan åt plugg, och fixat material till en av mina grejor i skoltidningen och sedan jobbat både på McD och mitt andra och även hunnit träffa strand.

Så kort:
Jag har haft tre redovisningar
Ett nationellt prov
Jobbat 17,5 h på McD
Jobbat 2 h på mitt andra ställe
Gått på en spelning
Lagad tre olika smoothies
Besökt två länder
Haft ett regält boxningspass
Kallat till utklädnadsshowsmöte


Japp, det ska kännas att man lever :D!
2011-05-08 @ 22:53:08 Summer 2011 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback