Mysipys

Gårdagen var verkligen en bra dag känner jag :) Det blev en massa bra saker och jag pluggade faktiskt men det som var bäst var när jag åkte in till Västerås och träffade Moa. Vi två gick runt bland valstugorna  och tittade lite  där vi träffade vår kära gamla vikarie som nu är lärare på info komp.  Vi landade tillslut på McD där Simone kom och slöt sig till gruppen. Istället för att gå till grönungdommötet som tanken först var så gick vi tillbaka till valstugorna i dessa hårda valtider där vi blev uppraggade av en ung representant från ett parti, kul tänkte vi då måste han verkligen vara driver för han var oxå första gångs väljare och bara ett år äldre - lätt att relatera till- men när vi började ställa frågor börja han (inte alld fördomsfull) att slingra sig som jag upplever att många politiker gör. Hade vi en fråga svara han något annat så börja vi sätta press på honom. För om det är något jag ogillar inom politiken så är det när man börjar smuttskasta de andra partierna och säga "vi skulle aldirg gör som *** som gör så här" HALLÅ! det är dig jag pratar med om DITT parti jag struntar då i alla andra. Så Moa avbröt honom en gång när han gjorde så och då kom genererade bortförklaringar.. Allt detta sluta med att vi gav honom en utvärdering på hand jobb och den var ytterstkritisk för jag tror på hans parti och sj tkr jag det är trist när de pratar först och tänker sen (vilket jag sa).

Men men nog om det, efter att ha sprungit runt på stan ett tag till blev det sushi till middag :D MUMS! Där satt vi innne i värmen tills Emil dök upp då bar det av till bion - lucky me så hade jag en fribiljett till den bion så inga pengar spenderade :D Vi såg Virgin Suicide, hade aldrig hört talas om den men känner mig väldigt glad att jag såg den. En väldigt tänkvärd och fin film med lite humor även om det är ett rätt så brutalt ämne. Verkligen tokmysigt att komma hem tjugo i tolv efter en bio med vackra människor :D Känns som jag kan göra det oftare ;)

Men ny är det en ny dag och smink ska fixas och kläder ska sättas på och en frukost ska ätas
2010-09-08 @ 06:32:29 Autumn 2010 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback