jag bara undrar...

...hur det är att vara blind. Jag har alltid sagt att vill hellre vara blind än döv - kanske för att jag gillar att prata men nu när jag tänker en gång till, hur är det att vara blind? Att aldrig få se solen gå upp, inte kunna använda sig av facebook, utsätta för ett äventyr varje dag bara för att gå ut.

En annan sak jag kom att tänka på när jag senast såg en spindel var, är man lika rädd för spindlar om man är blind? Man lär inte kunna veta att de är där om det inte är på en? För jag vet att jag  får panik av att se spindlar, det skulle garanterat vara något som skulle vara skönt att slippa se.

Jag är verkligen lycklig att jag inte är varken blind eller döv, men hoppas att de som har något av dessa handikapp får hjälp och gör det bästa av sin situation. Man kan inte vara bitter över något som man inte har... säger flickan som alltid byter frisyr. men självklart har nog alla med någon form av handikapp önskat att de inte har det, även om de lär sig leva med det. De är nästan som små hjältar i vardagen tack vare det, jag tänker att vara utsatt men orka och kämpa ändå är väldigt starkt och bra gjort.
2010-09-09 @ 10:09:23 Linas mind Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

blinda kan använda facebook om de har en speciell board. Det är ungefär som en scroll på båda sidor av boarden sedan är det massa små hål och där kommer det upp piggar som de blinda läser som blindskrift.

2010-09-10 @ 23:04:07

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback