Bara vara vänner?

Min vän Pete frågade mig härom dagen om jag inte hade så många vänner, för han har bara sett att jag umgås med min vän Jenna. Efter detta har jag tänkt väldigt mycket på vad ordet vänner står för. Jag skulle nog våga säga att jag har 10-30 stycken riktiga vänner, sen har jag bekanta som man kan prata med i förbifarten, folk jag vet vilka de är, vänners vänner, folk jag bara pratar med. Förstår ni hur jag tänker?

Men vad är det som gör dessa 10-30 till vänner? Jag träffar garanterat inte dem alla varje dag. Knappt pratar med alla minst en gång i månaden. Som min vän Matilda till exempel: henne ser jag ungefär en till två gånger om året men ser henne ändå som en väldigt nära vän! Jämföra detta med Jenna som jag, numera, träffar flera gånger i veckan är väldigt svårt. Hade jag vart med Matilda flera gånger i veckan om jag bott i Stockholm? Eller har vi ett sådant vännerförhållande som gör att det räcker att vi bara ses ibland? Jag har vänner i skolan som jag aldrig spenderar tid med utanför skolan - de är fortfarande vänner.

Vad är defintionen på vänner...? jag söker och finner en kille som har tänkt samma som mig, länk hittar ni här.

Är detta en vän? Eller en bästa vän?

Jag vet att jag är en jobbig vän ;) Jag är pratig, upptagen busig, starka åsikter, rörig, positiv, gnällig ja och säkert en massa mer ;)

En vän kan vara som en blomma - en liten knopp som får växa sig stark och slå ut som ett färgsprakande syretillverkare!

2010-09-02 @ 16:10:25 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback