Kära SJ!

Jag är så glad att SJ finns,
alla dessa resor som jag minns.
Aldrig några problem där är
jag måste säga att jag är riktigt kär.
Att komma försent varannan dag,
det är väl inte konstigt att jag
har tider som måste passa,
så därför skriver jag nu denna vassa
sarkastiska lilla lyrik
om SJs fantastiska mystik
som gör att alla landets tåg
har en hållbarhetsgräns som är så låg
så att inte hjul av solid metall
inte klarar av ett litet fall.
En kollision i vårat grannland
får denna fredag helt att stanna
på grund av tågens underhållningsstandard.
En liten pojke med hunger svår
Får vänta på perrongen i en tid så lång som år.
Frusen, ensam, kall
För en nära vän han besöka skall.

Jag som pendlare är
känner aldrig av besvär
med denna statliga järnväg,
när inga ersättningsbussar övervägs.
Men nu tar jag mitt pick och pack
och vill ge er ett stort tack
för alla dessa resor som jag minns,
Jag är så glad att SJ finns.

Med Vänliga Hälsningar Hampus och LiNA
2010-10-17 @ 19:05:53 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback