Kvällens välbehövda

EGOBOOOOST! Och nej inte blondin-bellas tidning, nej utan jag fick se intagningspoängen för samtliga högskolor i sverige som har programet arkitektur - alltså det programmet som jag kom in och tackade nej till i höstas och åkte till indien med min folkisklass ist - och poängen för att komma in låg på 21.80! Vilket betyder att jag ligger och fightas i klassen. Vilket jag på nått sätt inte förstått innan förrän ikv. Helt galet. Detta betyder att om inte alla 93'or kommer att gå med 22.oo så kanske jag inte är helt körd på studiemarknaden och har då alltså en ynkapytte chans att få min andra stora dröm att gå i uppfyllese! Ja min första var att någon gång i livet åka till indien och jobba, vilket jag då nu har gjort!

Varför denna boooost kom så lägligt är för att i timmar kämpat med att få igång boxen som jag fick/ärvde från mamma och pappa. Men som jag kom fram till under kvällen gång: Jag är inte den nya boxermannen! Och jag ogillar skarpt att inte få saker att fungera på egenhand. Det ger min "kan själv"-anda en regäl smäll. Fast å andra sidan ska jag ringa till bea imorgon och höra om hon är smartare på boxar än mig.

(något som jag fick igång var markkanalerna och kunde då därför se halv åtta hos mig och en bit av guldbaggen. mys)
2012-01-24 @ 00:00:40 Vinter 2012 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback