GO GReeN!

Jag har mött mina övermannar på att GO GREEN från min gamla klass, de går under namnen Jemma och Diana och kommer att ha KÖPSTOPP under 2012 för att spara på miljön, och dem hittar man på deras blogg Vi Möts På Odenplan. Spännande!

Jag försöker precis som dem granska mitt betende, vad kan jag göra för den miljön. För hur ska man kunna kommentera någon annans beteende om man själv inte lever som man lär? Så sedan jag kommit hem från Indien - den platsen där jag blev som mest inspirerad till att bli ännu mer miljötänkande - har jag till exempel ätit mycket mindre kött. Detta kan lätt låta hysteriskt, men det är inte det jag vill trycka på utan mängden kött som vi svenskar äter varje år. Och hur mycket som producerats eftersom efterfrågan har ökat något enormt. Våra kropper behöver absolut kött - men kanske inte alls i de mängder som vi äter. Kött frukost lunch och middag kan lätt bli för mycket, så kanske till ett mål om dagen ist för alla tre är att föredra?

Här kommer uttrycket: Tänk på vad du äter, kommer bra till pass!

2012-01-04 @ 17:59:29 Vinter 2012 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback