Äntligen!

Efter två veckors "sjukskrivning" så kom äntligen det underbara beskedet om att jag kan börja jobba igen. Har bara blivit lite tokig av att gå hemma och vänta på detta besked, förvånansvärt bra har det ändå gått tycker jag med tanke på att jag inte är den typen av person som gillar att gå hemma och vara mer eller mindre sysslolös. Kan försöka se det positiva med det är att jag hunnit bo in mig i lägenheten och börjar faktiskt bli ganska duktig på att bara gå och spendera tid med mig själv - vilket faktiskt inte alltid är så dumt.


Har haft en toppenhelg som barnvakt till de minsta i syskonskara. Under lördagen hade jag och lillbrodern målade vi tavlor och på söndagen tog jag hem första platsen på coolaste syster-listan när jag tog med mig barnen till äventyrsbadet.

Hunnit fylla kylen med härliga råvaror, så idag väntas det bakpotatis och taco-fyllda paprikor. Mitt nya veg-liv går egentligen ut på att inget kött ska kastas i onödan. Så om det finns till extra pris pga kort datum ska det räddas eller som nu finns det köttfärssås kvar från när jag bjöd bror min på middag som måste tas hand om innan den blir dålig. Alltså är jag en värna-om-våra-resursher'ian.
2012-01-23 @ 13:01:58 Vinter 2012 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback