Ful = snygga?

Har ni tänkt på hur man dansar egentligen? Det är juh inte ofta man dansar avancerad tävlingsdans på krogen, ibland dansar man inte ens i takt till musiken utan bara rör på kroppen i underliga rörelse.

Detta fick mig att tänka på alla gånger man skrattat äldre personer som dansar som de gjorde när de var unga och då var jättehipp, men nu ser det bara knasigt ut. Men är det verkligen så att de ser så mycket knasigare än vad vi gör när vi dansar? Svårt att tänka mig det när man dansar som om man krålar i vatten eller fått ryggskott eller kollar hur mycket det blåser med sitt pekfinger svingades i luften. Egentligen måste vi se precis lika dumma ut när vi dansar som våra föräldrar, men vi är vana med våra vänners danssteg och gjort det till deras personlighet. För när jag tänker efter hur min mamma dansar så känner jag igen stegen hon tar - de liknar mina och kommer säkert att likna de danssteg som mina barn en dag kommer att ta.
2011-01-29 @ 15:18:22 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback