Pendelmys

Arga pendlare - inget nytt
Tåg som inte fungerar - inget nytt det heller


Men vet ni vad? Jag ÄLSKAR att åka tåg, även det strular som idag ropa de ut i högtalarna tio min innan v-ås "Detta tåg har inga fungerande toaletter. Så vi stannar extra i v-ås så att alla som vill kan få använda toaletterna i stationshuset, men säg till oss så att vi har koll på hur många som ska gå" hihi kunde inte låta bli att skratta åt detta. Lät som vilket prov som helst...
Men det var inte det som var tanken bakom detta inlägg, nej utan, TACK för alla tågresor! De har verkligen gett mig en större bekantskapskrets skulle jag vilja påstå. Numera åker jag nästan aldrig ensam på tåget, för jag känner nästan alltid någon mer på perongen och det är väl helt fantastiskt! Kanske var det något sådant SJ tänkte på när de la max ett tåg i timmen till v-ås från min vackra stad Arboga? Nej inte vara bitter. För som idag åkte jag till skolan i sällskap av Cajsa och vi kunde prata och läsa - eftersom 30 är väldigt lagom restid. Och på hemvägen var vi 4 högljudda flickor som fnittra åt allt och inget :D Personer som jag annars inte umgås med, men som jag egentligen har kul med. Ibland kan det till och med vara lite skönt att resan blir längre än 30 min ;) eftersom vi har så mycket som vi vill få sagt. Stackars medresenärer kanske du tänker - men vi är iaf snälla och slår inte sönder något. Vi är bara en aningen tyckmyckna...
2011-02-02 @ 21:39:54 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback