LiNA SKÄMS OcH BLiR ARG!

Vill börja med att skriva att allt jag skriver nu står jag för, så om någon frågar mig face-to-face kommer jag att säga samma sak. (kanske mer kortfattad bara...)


Jag skäms över att bo i ett land där "svennar" ger sig själva rätten att slå ner invandrare "för den goda saken skulle".
Jag skäms när vi svenskar utnyttjar billig arbetskraft och sedan skyller på invandrarna att de tar våra jobb.
Jag skäms när det första en person här i Sverige tänker när något dåligt hänt "det är invandrarnas fel"
Jag skäms över att det är fel med invandrare TILLS när Zlatan gör mål för Sverige, eller när Mustafa Mohammed vinner ett lopp då är de svenskar.
Jag skäms när folk sitter och pratar om "de jobbiga blattarna som skriker och stör" när de i nästa stund själva går och har sönder en papperskorg.
Jag skäms över att se folk vräka i sig pizzor och kebab och som anser att invandring är fel.
Jag skäms när jag hör "kristna" säga att andra religioner är fel.
Jag skäms över att svenskar tycker att invandrare kommer hit och försöker ta över, tittar vi på hur historia ser ut har västvärlden åkt runt i världen och bara tagit över land som tillhört andra människor och bestämt sig för att allt annorlunda till västvärlden är fel och ska dö.
Jag skäms över att bo i ett land där främlingsfientligenheten ökar!
Jag blir ARG över att mina barn kanske kommer få att leva i en värld där främlingsfientligheten är stor!

"Låt den utan synd kasta första stenen"

Är man en ängel om man är arisk (blond och blåögd)? Detta idiotiska Hitler-tänk är en skam för 2000-talet! Kulturskillnaderna är det som förgyller vår vardag. Utan pizza vad ska alla äta på fredagskvällarna? Utan den billiga arbetskraften skulle inte så många som har mobil ha råd med den eller? Utan invandring skulle Sverige sakna många guld i idrott? Kulturkrockar är fint.

ALLA GÖR FEL IBLAND! Men det ska inte göra att alla ska dras över en kant eller hur? Det är som körkortsboken "unga killar kör mer kaxigt än unga tjejer", gör alla killar det då? NEJ!
Nu talar jag från egen erfarenhet, jag har aldrig blivit så illa behandlad av en invandrare som jag blivit av en typisk svensk. Jag som tjej har fått uppleva många gånger otrevliga händer från svenska killar som gett sig själva rätten att ta på mig (och belönats med ett slag i självförsvar). Jag bevittnad stöld från svenska killar, även invandrare - men invandrarna är de som ska straffas för båda? De ska inte få samma rättigheter som de är födda i Sverige?
Hur många som kommer till Sverige varje år gör det HELT frivilligt? En person sa häromdagen att det var 5 % av all invandring som gör det ofrivilligt - på nått sett verkar jag bara träffat de där 5 % :S Jag har sett lidande död och rädsla i folks ögon från deras förflutna. De kommer till ett land med ganska många komplicerade system som jag med väldigt hjälpsamma föräldrar inte alltid förstår. Hur ska då folk som inte kan läsa eller först svenska göra?

Igår gick jag på ett grönungdomevent där en tjej höll ett tal, när hon kom till denna punk sa hon väldigt mycket bra saker tycker jag. Önskar jag kunde länka det, ist ska jag länka en väldigt intressant intervju från P3 som handlar om ett uttalande från Sverige Demokraternas partiledare Jimmie Åkesson. Själv tycker jag ärligt att detta ämne inte är något som borde finnas i politiken, utan en självklarhet i vardagen att vi kan ha olika hudfärg men samma kärlek och rädsla i våra hjärtan.

Jag förstår att inte alla tänker som jag, för alla har säkert inte upplevt den vackra kärleken från personer från andra länder som jag gjort. Jag kan stolt säga att jag har vänner från hela världen <3

 

Det är jag som är den blonda saken till höger i bild :D

2010-09-11 @ 13:04:26 Linas mind Permalink


Kommentarer
Postat av: Johanna Fun

Mycket bra sagt Lina, håller med om allt. Om bara alla andra kunde vara lika insiktsfulla.

2010-09-11 @ 13:53:00

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback