En Hungirg LiNA

Klockan är inte ens tio och jag dööör av hunger!
Så jag kollar på lite recept på nudelsoppa...

Detta hittade jag:

Laurent's nudelsoppa med kyckling
Ingredienser 2
2
st kycklingbröst
1 1 st vitlöksklyfta
1 1 msk sesamolja (rostad)
1 1 st liten finskuren chili eller 1 msk tabasco
2 2 st salladslökar i små ringar
1 1 pkt vetenudlar, tunna
1 1 l hönsbuljong
2 2 msk pressad lime/eventuellt fint skuret citrongräs
salt och peppar
hackad koriander ev

Denna är 4 portioner, så här tillagar man den:

Skär kyckling i små strimlor, marinera i sesamolja, pressad vitlök och chili ca 30 minuter. Stek hastigt i wok med salladslök, tillsätt blötlagda nudlar och buljong koka ihop i 10-15 minuter. Smaksätt med lime, salt och peppar och ev hackad koriander.

Fast jag är inte så förtjust i vitlök så måste hitta ett annat recept utan... och ICAkuriren gör mig inte besviken:


Kyckling-nudelsoppa

4 portioner

Tillagningstid: 20 min.

Ingredienser 2

Gör så här:

2010-10-18 @ 09:59:55 Autumn 2010 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback