Tandläkarskräck

Har ni tänkt på att många har tandläkarskräck? Jag har funderat på hur man kan lösa detta, eller jag själv har inte det men för andra tänkte jag. När man är liten är tandläkaren rätt okej, man får leka med speglar och det är rätt häftigt och man slipper alla nålar och sånt och det bästa utavallt är att man fick nått - ett klistermärke eller dylikt. Men sen börjar man börjar bli äldre och då får man hål i tänderna, mjölktänder som krånglar, tandställningar som skavar och spänner, tänder som ska dras ut. Inte konstigt alls att många får magknip av blotta tanken på tandläkaren. För att inte tala om när man passerat en den skyddande barngränsen och måste börja betala tandläkarbesöken själv och dessa kan bli dyra...

Då kommer min tanke tillbaka på när man var riktigt liten när man fick ett klistermärke. Varför kan man inte få ett klistermärke eller en lite tandkräm i en fin färg när man är klar som en liten smärtlindring? Det är mysigt och en fin gest som jag alltid undrar över vilken ålder man växt ifrån?

Samma gäller klubban hos pizzerian... Och banenerna på ica :(
Barnen får en massa bra förmåner :O Vi "vuxna" borde få lite vi med ibland. För alla är vi barn inombords.
2010-11-11 @ 12:53:00 Linas mind Permalink


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Sist jag var hos tandläkaren fick jag ett klistermärke för hon tyckte så synd om mig - så håller med dig det är en liten gest som värmer även när man är stor :D!

2010-11-11 @ 13:42:06
URL: http://toudeloo.blogg.se/

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback