Intrssant liv :D

Alla måste erkänna att det är skönt med skolan :P Att någon strukturerar upp ens liv, vad man ska läsa, hur man ska göra det. Det är väldigt skönt. Sedan kan man utveckla det hur man själva uppgiften själv och utforma den så att den passar ens egna rythmer och egenheter. Okej, det är ialla fall så min skola är ;) Vilket jag trivs med. Självklart tycker inte ens jag att allt i skolan är superduperfantastisktunderabrtfelfrittkul MEN jag försöker alltid se vilken förmån vi har vi som bor i Sverige. Vi får allt detta i utbyte mot att betala lite skatt.Vi får en utbildning, skollunchen, valmöjligheten, chans att vara hemma och vara sjuk, lov, lärare som inte slår oss. Vi har MILJONER öppna dörrar som väntar på oss medan andra barn/ungdomar slåss för att gå i skolan och vi gnäller om tidiga mornar...

Jag känner att mitt liv berikas tackvare skolan med alla kunskaper som trycks in i mitt huvud dagligen. Som just nu jobbar jag med skillanden mellan den etiska argumentationen om keps eller sjal ska vara eller inte vara förbjuden i klassrummet. Jag har börjat arbete om Barak Obamahs politik om de löften han gick i val för och om han hållt dem. Jag försöker hjälpa handikappade barn att göra deras vardag lite lättare. Ja skolan ska vara lärorik och intressant :) Och tillsammans med lärare och elev kan man få ut precis det man vill ha ut av en utbildning - det tror jag iaf.
2010-11-09 @ 09:44:19 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback