Ännu en vecka lider mot sitt slut

Denna vecka har vart fantatiskt speciell med många nya möten med nya människor men även gammla bekanta. Jag träffade Mjölkmannen David i tisdags och tog en myig fika med massa knasigt prat ^^:)
Jag träffade den fantastiska Matilda, Emanuel och Elina i torsdag och alla bjöd på en massa skratt och knas. Det blev även extra viktigt att få träffa Emanuel eftersom han berättade i torsdags att ska flytta tillbaka till sitt hemland Zimbabwe på måndag! Och kommer troligtvis att stanna där på obestämd tid - kan vara för alltid :O. Men jag har en stående inbjudan dit och eftersom jag är helt galen i kontinenten Afrika kommer jag nog att besöka honom :D



Detta var en massa plus i kanten på min praktik där jag blev varmt välkomnad varje dag och fick verkligen komma in i deras arbetsvardag och se vad alla jobbade med. Jättespännande att se att mångfalden på arbeten och allas olika tankesätt. Jag är mer än glad över att Kopparlundsgymnasiet faktiskt bestämde sig för att ha en praktik även om det bara var en vecka så var det väldigt givande. Och till skillnad från tidigare praktiker jag vart ute på - sveriges radio, sydsvenskan, länsposten - så var jag ny tillräckligt vuxen att kunna ta plats vilket jag tror är en stor fördel när man har praktik under gymnasietiden. Jag kan även konstatera att gå bygg verkar rätt kul eftersom jag en dag fick följa med en områdesansvirg för Storavika och det verkar jättekul att få bygga och hjälpa andra. Även om det kanske inte är min cup of tea eftersom jag är hjälplöst klen och bara för att byta en blandare behövdes det määängder med muskler ^^.


Jag fick även i uppgift under veckan att kristiskt granska Nynäshamnsbostäders kundtidning vilket jag gjorde med glädje. Det är alltid kul att få briljera med något som man faktiskt kan och som en Kopparlundare så har jag detta i ryggmärgen och hon som gav mig uppdraget blev jätteglad för feedbacken :D och jag känner att jag inte bara blev en jobbig börda - så en win-win situation :D
2010-11-28 @ 10:53:26 Autumn 2010 Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback