Vart går gränsen?

Hej, börjar detta inlägg att det inte är direkt riktat till någon person! Bara tankar som utvecklats!

  1. MEN jag tänker mkt , haha, på allt och ingenting och just nu fladdrar tankar om vad som är okej och vad som inte är det. Jo jag ska förklara för det är inte bara inom ett område, nej det är flera ställen. Men kan börja med att jag till exempel träffar mitt ex ibland, vi kramar varann hej och hejdå. Men därimellan känns varje beröring så fel, jättekonstigt att förklara för jag har inga återfall eller så :P men att till exempel slå en mygga på honom känns fel och jag undrar då vart går gränsen? Och när ska man sluta beté sig som robotar och bara umgås som vänner. För jag kan ta på mina vänner, eller ja nu menar jag inte tafsta, utan bara vanlig beröring.
  2. Men sen är den andra, vad är okej att göra med en singelkvinna, jag vet att jag kan säga nej till allt och så och är inte rädd för att kalla in hjälp om det så behövs. Men det jag tänker på är att eftersom jag är singel kan man gå på hur hårt som helst med sitt flörtande? Vilket flört är okej och vad är inte? Jag har väl börjat komma in i det "tidstadiet" där mer flört är okej, men första veckan efter förhållande. Känns inte det fel att hoppa på någon då? Eller är jag uppväxt i ett gammeldagstänk? Lever vi numera i ett samhälle där man kan gå från mun till mun utan att det ska göra något? Var tog den gamla hederliga kärleken vägen där man faller pladask för en person och inte nöter in kärleken i den andre? Vart går den gränsen?
  3. Sen en sak som faktist berör mig själv väldigt mkt, var går gränsen för vilka frågor som får ställas? Kan jag fråga allt bara för att jag är nyfiken? Är det sunt för mig själv att veta allt eller för mitt stackars offer att berätta? Jag vet att min nyfikenhet är enorm och desto mer förbjudet desto mer nyfiken blir jag. Men jag har inte direkt ett VIP kort direkt till allas hjärna och hjärta för det. Eller är det just det vi behöver? Veta vart den andre står i sina tankar, ställningstagande osv?

hihi ja detta kunde ha blivit tre inlägg men jag gjorde ett långt ist :)
2010-06-23 @ 23:41:11 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback