Stockholm i mitt hjääärta <3

Woohoo :D jag ÄLSKAR Stockholm, :D Och min familj är oxå toppen!
Eftersom att det är prinsessbröllop på lördag var väldigt stora delar av Stockholm "avstängt", så många turister var lite sura över att de inte fick se eller kom till de ställen som var planerade.

Vi gick till slottet där all bröllopsfix var i fullshå! Det var poliser ÖVERALLT i hela staden, verkligen inte smart att hitta på något dumt för dem som gillar att göra sånt.

Här är en av vakterna till slottet :) Japp för jag fick vara lite turist och fota lite allt möjligt idag :D

Sen så gick vi till IKEAs slott mitt emot det stora slottet. Där fanns det ett jättemyrbo, gillade denna skylt som dom hade satt upp inne i myrboet :) Där fanns det oxå möjlighet att skicka en liten kärlekslapp upp i luften med en balong, min tillängades min söta familj såklart :) Så var jag med och blåste upp en balong med hjälp av en gungbräda, och med det skulle det skänkas 200 kr till behövande barn tror jag att det var :)

Väl inne i "slottet" hade IKEA gjort fin i en massa rum, dessa smaskiga bakelser hittade jag inne i matsalen. Det fanns även ett rullband där en massa bakelse passerade förbi (inne i köket hade i åkt förbi i taket ^^) Det var verkligen en massa kul detaljet i "slottet" och med ett gäng barn med sig är det faktiskt ännuroligare :D

Daniel och Viktorias säng? Det är iaf en prisessan på ärten säng :D Även om ärtan är en grön golfboll ;)

Till lunch blev det Italienskmat :D mumsfillibaba :D

Och efter den utsökta lunchen blev det en guidadtur inne i Stadshuset :D jätteintressant, så nu har jag var inne i Blå Hallen (där Nobellmiddagarna hålls) som egentligen är röd.
Nått jag inte är så glad över är de japanska-turisterna! Att de är överallt, helt OK, men när de behandlar mig som ett djur på ett zoo blir jag inte glad! Nej nej nej! Jag hade självklart ställt upp på deras kort OM de hade frågat om ens fått ta dem. Men nej det gjorde de såklart inte utan helt plötsligt har jag en japan hängades runt halsen :o jag är inte ens blond längre/än! Så så exotisk ser jag väl ändå inte ut :O

För att klara av den dramatiska upplevelsen med japanen blevdet glass :D mums <3
Det sista vi gjorde denna dag var att åka hem den krångliga vägen bara för att kanske få se en kändisbil, vi upptäckte att alla poliser som stått i klumpar plötsligt ställde sig i varje hörn i hela staden = en viktigt person kommer. Och ja då fick vi vara lite mer turistiga och åkte vägen mot Arlanda för att få se nått vilket vi gjorde :D

Så ja detta blev en väldigt väldigt lyckad dag :D

2010-06-17 @ 21:26:04 Photos Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback