Ämne som aldrig blir oaktuellt?

Jag var jätteduktig idag :) Kände mig hängig och orkade ingenting men så drog jag på mig träningskläderna i alla fall för att jag vet innerst inne att när jag känner mig hängig så behöver jag komma ut då ett rum är för litet för att alla mina tankar ska få plats på en gång. Så ut i skogen blev det, det gick riktigt bra tills jag kommer runt ett hörn och där är en hundägare med sin FYRA hundar, så inte bara en utan FYRA, och allihop springer löst. Damen själv var inne i sina tankar så hon märkte inte mig, och om det är något jag har lärt mig under åren så är det att hundar tror att man leker med dem om man springer bredvid dem. Allergisk som jag tyvärr är kan jag inte heller försvara mig mot hundar då den allergireaktionen går snabbt och gör så att jag inte kan se eller andas. Så jag hamnar i en jobbig situation jag helst vill undvika!

Det är inte så att jag inte vill att hundar ska få springa fritt, det är bara det att jag inte tycker att ett motionsspår är rätta ställer. Själv är jag inte bara allergisk, jag är även tokrädd för hundar jag inte känner eftersom jag aldrig lärt mig handskas med dem pga. allergi och läskiga upplevelser. När jag läser på allemansrätten, länk hittar ni här, kan jag läsa att hundar skall hållas under extra mycket koll från 1 mars till 20 augusti för att värna om djurlivet i skogarna, och att det kan förekomma även vissa regler för löparspår.

Så nu vädjar jag alla hundmänniskor att för oss som inte är det av flera orsaker, håll era djur kopplade på allmänna platser! :)

2010-06-28 @ 17:36:44 Linas mind Permalink


Kommentarer

Dela med dig av din tanke här:

Namn:
Klicka här så blir du ihågkommen :)

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Orden:

Trackback